Ahad, 22 Disember 2013

subjek pra tahfiz

subjek pra tahfiz yang akan diperkenalkan dan diterapkan dalam sistem pendidikan PASTI sejajar dengan misi dan visi kerajaan negeri selangor yang mahu melahirkan generasi celik al-Quran kata pengerusi PASTI Kota Raja Mohd Ryne Abdullah. perkara ini mungkin menjadi persoalan di kalangan ibu-bapa adakah mata pelajaran yang sedia ada tidak mencukupi untuk mendidik dan melahirkan anak-anak yang soleh dan bertaqwa? bagi kami, PASTI Kota Raja hanya menginginkan yang terbaik untuk anak didik kami. Tambahan pula banyak kelebihan menghafaz al-Quran di antaranya ialah dapat melantik seseorang itu menjadi  pemimpin.

Nabi S.A.W. bersabda maksudnya : “Yang menjadi imam suatu kaum adalah yang paling banyak hafalannya.” (Hadis Riwayat Muslim)

dengan ini menjadi harapan bagi PASTI Kota Raja untuk mendidik dan melahirkan generasi- generasi rabbani yang akan memimpin masyarakat pada masa akan datang. Kata pengerusi lagi beliau berharap semua PASTI cawangan Kota Raja dapat melaksanakan subjek ini dengan jayanya meskipun terdapat penambahan dari segi yuran dan waktu persekolahan. wallahu a'lam.

1 ulasan:

  1. Assalamualaikum...
    Berjaya tak laksanakan? Macam mana perkembangannya? Waktu / jadual pembelajaran macam mana?

    BalasPadam