Ahad, 10 April 2011

Pesta Sukan PASTI Kota Raja dan PASTI Negeri Selangor 2011

9 April 2011, PASTI AS-Sakinah Taman Setia menjadi tuan rumah Pesta Sukan PASTI Kota Raja pada tahun ini. 7 dari 10 buah PASTI cawangan di kawasan ini telah menghantar kontinjen bersama pasukan bola sepak dan bola jaring masing-masing. Perasmian telah disempurnakan oleh Sdr Zainal Said, Ketua Pemuda PAS Kawasan Kota Raja. Sementara YB. Dr Siti Mariah Mahmud, Ahli Parlimen Kota Raja dan Cikgu Jaafar Samsudin, YDP PAS Kawasan Kota Raja turut melapangkan masa ke program ini sambil beramah mesra dengan ibu bapa. Sementara itu satu pertandingan mewarna turut diadakan dengan kerjasama Persatuan Penduduk Taman Setia.

Pesta Sukan kali ini menempatkan PASTI A-Syifa' Sri Andalas sebagai juara acara bola sepak manakala PASTI Al-Kauthar Kota Kemuning mengungguli acara bola jaring. Tahniah kepada para pemenang dan jutaan terima kasih kepada semua yang menjayakan Pesta Sukan PASTI 2011. Bertemu lagi di Pesta Sukan PASTI Negeri Selangor nanti.






Petugas mencatat di 'scoreboard'

Perlawanan separuh akhir antara pasukan PASTI As-Syifa dengan PASTI Syaidatina Aishah

Pasukan Bola Sepak PASTI As-Syifa meraikan kemenangan bersama pengurus

Juara Bola Sepak 2011

Pada 7 Mei 2011 pula bertempat di Padang Perbandaran MPAJ, Pandan Indah, PASTI Kawasan Kota Raja tidak ketinggalan menghantar kontinjen bersama 17 kawasan PASTI seluruh Selangor menyertai Pesta Sukan PASTI Peringkat Negeri Selangor. Majlis perasmian disempurnakan oleh Yang Berhormat Iskandar Abul Samad, Exco Perumahan, Pengurusan Bangunan dan Setinggan Kerajaan Negeri Selangor.


Pada kejohananan kali ini PASTI kawasan Kapar telah menjadi Johan pertandingan Bola Sepak, Naib Juara Shah Alam dan tempat Ke-3 Kuala Langat. Manakala bagi pertandingan Bola Jaring, pasukan Gombak telah menjuarai pertandingan ini, diikuti Petaling Jaya Selatan dan Serdang.


Pesta Sukan PASTI Peringkat Kebangsaan akan diadakan pada 24-25 Jun 2011 di Marang, Terengganu.





1 ulasan:

  1. Tahniah pasukan bola sepak, Pasti As-Syifa' Taman Seri Andalas!

    BalasPadam