Selasa, 28 Julai 2009

Pelajar PASTI TiongHua mengaji Iqra'

1 ulasan:

  1. Syabas dan tahniah kepada PASTI, ana adalah salah seorang bekas pelajar PASTI, ana pernah belajar di PASTI Tadika Islam Puchong bawah pengurusan Allahyarham Ust Rasyid. pandangan ana PASTI adalah sebuah kilang yang menghasilkan produk2 yang berkualiti. Sebenarnya dalam usia PASTI 25 thn sudah ada Produk2 yang berjaya dihasilkan dan ramai yang bersama Jemaah, Natijahnya dalam 25 tahun menghasilkan ust & ustzh. Alhamdulillah ada di kalangan sahabat ana yang berjaya menjadi Da'ie dan permulaanya ialah Pasti.

    Bukan itu sahaja malahan Pasti juga melahirkan seorang generasi yang Cintakan jemaah hatta sudah ditanam erti sebenar perjuangan, walaupun tidak mencapai 100% tapi sekurang-kurangnya ada segelintir mereka yang pernah ditarbiyah dalam medan terawal untuk mereka mengenali sendiri tentang agama Islam seterusnya akan terdidik rasa bertanggungjawab tentang masyarakat setempat.

    Bila menonton Video diatas rasa bangga bercampur gembira. Ana harap ini lah realitinya, tapi malangnya ada dikalangan jemaah yang tak yakin dengan Intitusi PASTI ana tidak salahkan mereka mungkin ada persepsi perlu diuruskan. Ana harap persepsi ini PASTI dapat uruskan dengan berhemah dan bijaksana.

    bekas pelajar PASTI 1989
    alhelmi

    BalasPadam